gry do pobraniaSequel jednej z najważniejszych gier cRPG r. 2001. Akcja toczy się w planecie fantasy Myrtana a kontynuuje fabułę czołowej części gry. Ów razem jednak nie poruszamy się aktualnie tylko wewnątrz kolonii przestępców objętej obszarem magicznej bariery, aliści po dużych bezpośrednich terenach, wśród jakich znajdziemy m. in. miasteczko nadmorskie, monaster, wyspę smoków a oblężony przez orki zamek.
Grę podejmujemy w wieży nekromanty Xardasa. Dowiadujemy się od niego, że sytuacja nie najlepiej wygląda. Górnicza Dolina widnieje okupowana przez orków, w dodatku ludzkości grozi obecność smoków, jakie tylko my zdołamy pokonać. Aby to zrobić, musimy zdobyć Oko Innosa, amulet znajdujący się w posiadaniu paladynów. Słowem, znów musimy uratować świat.

W grze mamy do wyboru trzy frakcje: straż miejską, klasztor i straż wiejską, czyli najemników. Ci pierwsi, to obrońcy mieszczan, korzystający z oręża oraz świętych run, niewymagających żadnej znajomości kręgów magicznych. Klasztor to w zasadzie nic innego jak gildia magów, która opanowała każdy żywioł, ale czci Innosa (Boga Ognia). Trzecią i, według mnie najciekawszą frakcją, są najemnicy. To wojownicy pod każdym względem: silni, szybcy, zwinni i kompletnie zieloni w czarach. No, w zasadzie jest jeszcze czwarta frakcja, ale do niej możemy się zapisać będąc zarówno magiem jak i strażnikiem, w dodatku da się ją rozpracować.

Sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy i kontynuuje fabułę poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy siłami zła (cała masa potworów, Orków i Ogrów pod przewodnictwem Smoków) i Ludźmi. Jednak tym razem nie poruszamy się już tylko wewnątrz kolonii przestępców objętej zasięgiem magicznej bariery, a na jej zewnątrz. Akcja toczy się w nowych bardzo rozległych i różnorodnych lokacjach, m. in. miasteczko nadmorskie, klasztor, biblioteka, farma, Wyspa Smoków, zamek oblężony przez Orki. Oczywiście spotkamy tu też klika znajomych terenów. Praktycznie rzecz biorąc zasady gry nie uległy diametralnym zmianom. Mamy oczywiście kilka usprawnień, tj. nowe klasy postaci (m. in. magician, henchmen i dragon hunters), nowe gildie oraz nowe czynności które może wykonywać nasz bohater (m. in. tworzenie różnych mikstur).
Na wzór poprzedniej części, ogólnie pojętą potęgę naszego bohatera określają cztery główne współczynniki – Punkty trafień, Mana, Siła a Zręczność. O ile trójka ostatnie można intensyfikować poprzez „naukę” w ciągu punkty umiejętności obok odpowiednich osób, do tego stopnia liczba Punktów trafień rośnie na własną rękę platforma obywatelska zdobyciu każdego dodatkowego poziomu. Innym sposobem na ich zwiększenie widnieje wypicie specjalnych, bardzo rzadko spotykanych, mikstur. Co ciekawe, współczynniki można również podnieść praktykując nieco innowatorskie sposoby, mianowicie zjedzenie ustalonej odgórnie liczby jabłek bądź grzybów, lub poprzez modlitwę przy kapliczce Innosa. Podobnie jak w jedynce, tak i po tej stronie Bezimienny może dostawać kolejne Kręgi Magii, umożliwiające mu użytkowanie z coraz to wyższych magicznych run. Charakteryzują go jeszcze czwórka inne umiejętności, takie jak: Broń jednoręczna, Broń dwuręczna, Łuki oraz Kusze, wyrażane w procentach, opisujących jednocześnie szanse na zadanie trafienia negatywnego. Po zdobyciu 30% we władaniu umieszczoną bronią, z „Zielonego” stajemy się „Wojownikiem”. Natomiast gdy otrzymamy próg 60%, zdołamy szczycić się mianem „Mistrza”. Zdobycie podanych wyżej odblokowuje i umożliwia wykonywanie coraz bardziej złożonych sekwencji ciosów tytułów. Bronie jednoręczne, w porównaniu do dwuręcznych, zadają mniejsze obrażenia a mają krótszy aspekt, ale są daleko szybsze. Dzięki temu bardzo dobrze sprawdzają się w ręce kogoś, jaki preferuje dynamiczną a precyzyjną walkę. Dwuręcznych używa się w potyczkach chaotycznych, oczekując na zadanie 1-ego, ale śmiertelnego ciosu. Nie inaczej jest spośród łukami, które w porównaniu do kusz strzelają prędzej, lecz pozostawiają niższe rany w gronie przeciwnika.

Bohaterowi nie mogło też zawieść zdolności przydatnych w złodziejskim fachu, którymi są: Skradanie się, Włamywanie oraz Przywłaszczenie kieszonkowa. Inwestując w nie możemy być pewni, że ubijemy na boku niemałą fortunę. Całość uzupełniają innowacyjne, niespotykane dotąd, kwalifikacje Tworzenia run (analogicznie), Alchemii (warzenie eliksirów), Kowalstwa (kucie broni) oraz Zbierania trofeów (skóry, rogi, łuski, krew, a nawet serduszka itp. ) spośród pokonanych zwierząt. W efekcie końcowym odbieramy znakomicie scharakteryzowaną a opisaną postać, jaką można kształtować na wiele, naprawdę bez liku przeróżnych sposobów, a na rozwój których zdolności będziemy położyć największy nacisk jest zależny głównie od owego, kim chcemy bawić się.

Gothic 2 oficjalny trailer gry

Na słowa pochwały zasłużył również błękitna planeta „Gothica II”, jaki wręcz powala naszą firmę rozmiarem i całą swą otoczką. Wszyscy ci, którzy grali w pierwszą część, twierdzili, że zaserwowane tam lokacje są bardzo duże, różnorodne i niezwykle klimatyczne. Napiszę tak – przy tym, co dostajemy w drugiej części, tamten świat to pestka.

Mimo to widać jednak pewne podobieństwa, np. rozmieszczenie w różnych miejscach organizacji, do których możemy się przyłączyć. Tu do dyspozycji mamy jednak wielkie portowe miasto – Khorinis, cztery potężne farmy, dobrze ufortyfikowany klasztor i niezliczone kilometry kwadratowe przełęczy, gór, przepaści, skał, rzek, lasów, jaskiń i jezior, a nawet otoczoną lśniącym morzem wyspę. Każde z tych miejsc charakteryzuje się swoim indywidualnym stylem i dającym się tam poczuć klimatem. Miasto tętni życiem i wiecznie jest tłoczne, na farmie panuje spokój, rolnicy pracują w polu, a powietrze przesycone jest nutką natury. W jaskiniach i grotach czyhają na nas gobliny, a w lesie wilki. To jednak nie wszystko, bowiem ludzie z Piranha Bytes przygotowali dla nas niespodziankę i dali przyjemność powrotu do świata pierwszej części „Gothica”, Koloni Górniczej, gdzie musimy wykonać kilkanaście zadań. Zapewniam, że powrót w tamte, dobrze znane okolice, jest fantastycznym przeżyciem.

Nasza postać posiada szereg umiejętności, które może rozwijać, tj. kilka standardowych technik walki (single-handed, two-handed, bow oraz crossbow) oraz kilkanaście innych zdolności jak: creeping, lock picking, pick pocketing, creating runes, alchemy i forging. Ponadto może używać coraz silniejszych zaklęć wchodzących w skład sześciu kręgów magii. Całkowitym przeobrażeniom uległo komputerowe A. I. Dla przykładu teraz, zaatakowany mieszkaniec miasta wzywa straże, zaś wrogie potwory i bestie mogą ze sobą współpracować. Reformie uległa też odbitka graficzna – cała kraina i jej początki (drzewa, miasta, mieszkania, itp. ) istnieją bardziej dopracowane. Całkowicie w grze przebiega około 100 bogatych tekstur twarzy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułGothic 3
Następny artykułGothic
Skygames
Publikacje na temat gier komputerowych, konsolowych a także nt gier mobilnych i wiele innych. Najlepsze gry do pobrania na PC najpopularniejsze ostatnich lat, w które naprawdę warto zagrać. Na stronie Sky-Games znajdziesz również recenzje gier, dodatków do gier, akcesoria dla graczy a także programy i sztuczki wspomagające udaną rozgrywkę multiplayer i nie tylko.